The Inner Circle

October 04, 2017

Apollo en Vredestein hebben een partnerprogramma ontwikkeld waarin zij een samenwerkingsverband willen aangaan met lokale bandendealers. Retailers worden onder andere eenvoudig gerebrand naar brandstores van bandenmerken van Apollo of Vredestein.

Het originele Inner Circle concept was een booklet van 50 pagina’s. Niet iets waar een potentiële klant op zit te wachten. Om sales te vergemakkelijken en tijdswinst te behalen, bleek het aanzienlijk efficiënter en duidelijker om een 2 minuten durende animatie te laten zien. In 2 minuten wordt de kern van het verhaal duidelijk voor de klant en komt het programma beter tot zijn recht.

Aan de hand van een 2D animatie worden principes uitgelegd en niet tastbare diensten weergegeven. Om van de Inner Circle een doorlopend en dynamisch geheel te maken, is ervoor gekozen om veel shots in elkaar over te laten lopen. De complexiteit van de After Effects composities nam door die keuze snel toe.

Timing en motion zijn key bij animatie en daarvoor is realtime feedback erg belangrijk. Om deze feedback te blijven behouden, was het managen van layers en het overzicht bewaren hierbij een project op zichzelf. Door de composities goed te organiseren en veel met pre-rendered beeldmateriaal te werken, was er goede controle over de timing en motion mogelijk zodat er vloeiende overgangen gecreëerd konden worden.